Дослідження емоційного вигорання вихователів дошкільників як складової професійного здоров’я

Автор(и)

  • Т. В. Завадська Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • М. В. Войтович Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України

Анотація

Професійна діяльність вихователів дитячих дошкільних закладів відноситься до професій типу «людина-людина». Виховання дитини є складною діяльністю і передбачає постійний контакт з дитиною через гру, індивідуальні та спільні заняття з метою всебічного її розвитку. Вихователь приділяє увагу фізичному, психологічному та етичному становленню особистості дитини, що супроводжується постійним психоемоційним напруженням. Професія вихователя дитячого дошкільного закладу є суто жіночою, що є додатковим психофізіологічним й емоційним навантаженням. Хронічний стрес та постійне емоційне напруження виснажують особистісні емоційні й фізіологічні ресурси вихователів, а це може призвести до розвитку синдрому емоційного вигорання. Емоційне вигорання виникає в результаті внутрішнього накопичення негативних емоцій, коли людина не має можливості відповідного «визволення» від негативу, що й веде до виснаження психоемоційних та фізіологічних ресурсів людини, зниження загального рівня здоров’я. Тому визначення ознак синдрому емоційного вигорання вихователів дитячих дошкільних закладів є актуальним питанням. Мета роботи – дослідити ознаки емоційного вигорання вихователів дитячих дошкільних закладів.

Біографії авторів

Т. В. Завадська, Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України

кандидат біологічних наук, старшиий науковий співробітник

М. В. Войтович, Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України

науковий співробітник

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-20