Дослідження емоційного вигорання вихователів дошкільників як складової професійного здоров’я
Abstract
Професійна діяльність вихователів дитячих дошкільних закладів відноситься до професій типу «людина-людина». Виховання дитини є складною діяльністю і передбачає постійний контакт з дитиною через гру, індивідуальні та спільні заняття з метою всебічного її розвитку. Вихователь приділяє увагу фізичному, психологічному та етичному становленню особистості дитини, що супроводжується постійним психоемоційним напруженням. Професія вихователя дитячого дошкільного закладу є суто жіночою, що є додатковим психофізіологічним й емоційним навантаженням. Хронічний стрес та постійне емоційне напруження виснажують особистісні емоційні й фізіологічні ресурси вихователів, а це може призвести до розвитку синдрому емоційного вигорання. Емоційне вигорання виникає в результаті внутрішнього накопичення негативних емоцій, коли людина не має можливості відповідного «визволення» від негативу, що й веде до виснаження психоемоційних та фізіологічних ресурсів людини, зниження загального рівня здоров’я. Тому визначення ознак синдрому емоційного вигорання вихователів дитячих дошкільних закладів є актуальним питанням. Мета роботи – дослідити ознаки емоційного вигорання вихователів дитячих дошкільних закладів.