Професійне благополуччя і життєстійкість як фактори професійного здоров’я.
Abstract
Поняття професійного здоров’я різними авторами тлумачиться порізному. Деякі автори в рамках концепції активного забезпечення працездатності професійне здоров’я розуміють як властивість організму зберігати компенсаторні та захисні механізми, що забезпечують професійну надійність та довголіття фахівця під час його довготривалої роботи в нормальних або екстремальних умовах професійної діяльності. К. Г. Маклаков професійним здоров’ям вважає певний рівень характеристик здоров’я фахівця, що відповідає вимогам професійної діяльності та забезпечує її високу ефективність [5]. Р. А. Березовська розглядає професійне здоров’я як узагальнену характеристику здоров’я індивіда в конкретних умовах його професійної діяльності, а також як процес збереження і розвитку регуляторних властивостей організму, його фізичного, психічного та соціального благополуччя.References
Березовская Р. А. Профессиональное благополучие: проблемы и перспективы психологических исследований Психологические исследования: электронный научный журнал. 2016. № 45.
Евтушенко Е. А.Жизнестойкость личности как психологический феномен // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии: сборник статей по материалам LX международной научно-практической конференции. Новосибирск, 2016.
Калинина Н. В., Володина Т. В. Психологические факторы жизнестойкости педагога. Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2009. № 4-2. С.398-403. url:https://cyberleninka.ru/article/n/psihologicheskie-faktoryzhiznestoykosti-pedagoga.
Круглова Е. А., Круглова М. А., Водопьянова Н. Е., Никифоров Г. С., Петросян А. А. Ресурсы жизнестойкости субъектов труда в ситуации экономической неопределенности // Ученые записки университета им. П. Ф. Лесгафта. 2017. №6.
Маклаков А. Г. Методологические основы психологического прогнозирования профессионального здоровья / Психология профессионального здоровья / Под ред. Г.С. Никифорова. СПб, 2006.
Van Horn J.E., Taris T.W., The structure of occupational well-being: A study among Dutch teachers // Journal of Occupational and Organizational Psychology. 2004. No3. p. 365-375. doi: 10.1348/0963179041752718.