Психологія розвитку емоційного інтелекту юнаків.
Анотація
У контексті психологічної моделі емоційній інтелект особистості юнацького віку представлений як ієрархізована система здібностей молодої людини до обробки емоцій як інформації, що передбачає функціональну єдність емоційних та інтелектуальних процесів щодо сприйняття, розпізнавання і розуміння власних емоцій та емоцій інших людей, управління емоційними проявами та зумовлює більш високу адаптивність і ефективність особистості в спілкуванні і діяльності.
Емоційний інтелект як інтегрований конструкт передбачає функціональну єдність емоційних та інтелектуальних процесів у цілісній системі здібностей щодо сприйняття, розпізнавання і розуміння власних емоцій та емоцій інших людей, управління емоційними проявами.
Посилання
Аршава І. Ф. Аспекти імпліцитної діагностики емоційної стійкості людини : моногр. / І. Ф. Аршава, Е. Л. Носенко. – Д. : Вид-во ДНУ, 2008. – 468 с.
Люсин Д. В. Современные представления об эмоциональном интеллекте / Д. В.Люсин // Социальный интеллект: Теория, измерение, исследования /Под ред. Д.В.Люсина, Д.В.Ушакова - М.: Институт психологии РАН, 2004. - С. 29-36.
Лящ О. П. Детермінанти та можливості формування емоційного інтелекту особистості / О. П. Лящ // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: Збірник наукових праць. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – № 46 (70). – С. 208-218
Носенко Е. Л. Емоційний інтелект: концептуалізація феномену, основні функції / Е. Л. Носенко, Н. В. Коврига. – К.: Вища шк., 2003. – 126 с.
Смульсон Марина Лазарівна. Психологія розвитку інтелекту в ранній юності: Дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. – К., 2002. – 461 с.
Bar On, R. Bar On Emotional Quotient Inventory (Eqi) / Technical manual / R. Bar On. – Toronto: Multi Health Systems, 1997.
Mayer, J. D. Emotional intelligence: Theory, fi ndings, and implications / J. D. Mayer, P. Salovey, D. Caruso // Psychological Inquiry, 15, 2004. – P.197-215.