Фасилітація як сучасна технологія професійного розвитку викладача
Анотація
Ефективне впровадження концептуальних засад педагогіки партнерства в освіту потребує кардинального переосмислення ролі та функцій викладача. Дедалі більшої популярності у цьому напрямку набирає технологія фасилітації. Термін «фасилітація» походить від англ. дієслова «facilitate» та перекладається, як полегшувати, допомагати, сприяти. У психологічному словнику визначено це поняття так: «підвищення швидкості або продуктивності діяльності індивіда внаслідок актуалізації в його свідомості образу іншої людини (або групи людей), що виступає в якості суперника або спостерігача за діями даного індивіда» (Синявський В. В., 2007). У педагогіці фасилітація визначає управління навчальною діяльністю здобувачів, при якому педагог займає позицію помічника й допомагає йому самостійно знаходити відповіді на питання та/або формувати будь-які навички. Отже, технологія фасилітації розглядається, як професійна організація процесу групової роботи, спрямована на досягнення цілей заняття, рішення, в процесі навчання, питань підвищеної складності та важливості.